2011-12-07
 10:16:59

Egna vintage julkort

För ett tag sedan beställde jag som sagt vintage julkort från Panduro.
Nu är jag äntligen färdig.
Idag ska de postas.
Det var inte så svårt att göra.
Det fanns en tydlig beskrivning,
samt ett stort papper med bilder på hur korten skulle se.
Sedan behöver du inte göra exakt som instruktionsbilderna,
men det är mest för att materialet ska räcka till alla bilder.


Detaljer från julkorten

Det som tog längst tid var mina egna "fix".
Bestämde att jag skulle skriva med en gammal fin stil innuti korten.
Jag ångrade mig bittert.
För det var inte lätt.
Och det tog tid!
Men nu i efterhand är jag nöjd att jag gjorde som jag gjorde.
Glitterlimmet blev det en hel del över,
så jag passade på att snygga till kuverten.
Skrev ut adressetiketter och limmade fast på kuverten.
För att dölja kanten la jag en sträng med glitterlim runt.
Snyggt och enkelt!


Ett urval av de totalt 10 korten som blev.

Enda minuset var att limtuben som följde med inte räckte till alla kort.
Kanske var det jag som var slösaktig?

Nu blir det lite mer personliga julkort,
som det känns att jag lagt ned lite tid på.
Bara hoppas att mottagaren tycker det samma och inte bara ser det som skräp:)

Hur ser dina julkort ut i år?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: