2006-09-23
 23:16:59

The moment of truth in your lies

Just nu får jag jobba.. nästan så mycket jag vill. Det är både på gott och ont. Men jag älskar mina små söta tanter. De älskar mig. Kanske beror det på att jag är "ny", en färsking, en som inte stressar och gör saker efter rutin. Jag låter saker och ting ta sin tid.. men det tar på mig. På min rygg, och inombords...
Sak samma.. Idag är inte en dag som är gjord för mig. Jag spelar mitt spel, som vanligt, jag döljer saker och ting. Tar fram masken och döljer allt bakom den....

Lyssnade på Tro idag med Marie Fredriksson.. Det var den första sången jag sjöng för Conny.. Han sa till mig i telefonen att jag som har så mjuk och vacker röst jag måste ju verkligen kunna sjunga.. Och jag sjöng.. Och hans kommentar efteråt kommer jag aldrig glömma.. Han säger saker på ett fint sätt för att inte såra.. I det här fallet vet jag ju att jag inte kan sjunga, men det visste ju inte han. Men det var sött och roligt. Jag minns allt. För alltid. Och nu är han min, på riktigt, eller?... Det är bara så jävla jobbigt, han är så långt ifrån.. eller rättare sagt, jag är för långt bort. På morgonen då jag åker och jobbar önskar jag han låg kvar i sängen så jag kunde pussa lätt på honom, sätta mig i bilen med ett leende och ha något att se fram emot när jobbet slutar...

Läste på en sida om hur fiskar är, Fiskar är mitt stjärntecken... Och jag har aldrig läst något som sammanfattar mig så sjukt jävla bra.. Det gjorde ont inom mig...

Fiskarna (20 februari - 20 mars)

Känslomässig, intuitiv och negativ

Nyckelord: Rytm, vätskor, flytande, abstraktion, flykt, mystik, sömn, onaturlighet, skådespeleri, meditation och förevändning
Färg: Sjögrön
Metall: Tenn
Stenar: Krysolit och månsten

Fisken är helt uppfylld av känslor. Anpassningsbar, vänlig och blid. Lättrörd och alltid lika angelägen att hjälpa andra. Anpassar sig till omgivningen i så hög grad att han ibland uppfattas som utan egna åsikter. Trots att många Fiskar är dagdrömmare, lever de ett helt och fullt liv genom att följa sin intuition och lyckas också kanalisera den på ett konstruktivt sätt. Känsligheten gör att de ofta utsätts för faror och onda aningar, vilket gör att de ofta känner sig ängsliga och lätt blir deprimerade. De lever gärna i en låtsasvärld som för glädje med sig till andra. Självbedrägeriet och flyktbegäret Fisken känner, gör att han kan hamna i missbruk...! Hans flyktbehov kan av andra uppfattas som feghet, men Fisken tycks resonera som så: "Jag strävar för inget, ty inget är värt min strävan"... Blir lätt tvivlande. En sann romantiker och en god älskare. Sätter alltid partnern i första rummet. Naiv och fantasifull.

Lämpliga yrkesval: Allt som har med konstnärlighet att göra, ex. Konstnär, dansare, poet, skådespelare, eller där intuitionen kan användas som ex. medium. Även vårdande yrken är lämpliga.
Fysiska kännetecken: Sorgsna, uttrycksfulla ögon, Mjukt silkigt hår, ofta smilgropar.
Känsligaste kroppsdel: Fötterna


Jag älskar låtsasvärldar. Det är världar där man aldrig behöver vara ledsen. Texten ovan det är sådan jag är. Conny har alltid sagt till mig att jag är Naiv.. Och ja, baby, I know.
Kärleken - det är det enda som håller mig vid liv. Det enda som får mig att orka fortsätta varje dag.

Jag vet, folk hatar när man skriver meterslånga bloggar.. Men sådan är jag. När jag väl skriver. Då finns det ingen hejd.. Men jag lovar, jag ska skriva oftare så det blir kortare men mer sammanfattande saker.. Ja jag ska nog fortsätta i mitt tysta..

Och intresset för Conny från er sida är nog inte så stort, men för mig kretsar det mesta kring honom. Jag kan inte leva utan honom.. Han är min last.. på ett gott sätt.




Sleep thight
[Your sweet love
hasent died]

Ida


Conny