2012-01-31
 20:14:00

Granola



Recept på Granola a la Ida
4 dl Ica Gott Liv Müsli Naturell
½ dl grovhackade hasselnötter/valnötter
3 tsk Honung
1 tsk smör
Eventuellt lite kanel

Sätt ugnen på 175 grader.
Blanda ihop allt i en bunke och häll ut på en plåt med bakplåtspapper.
Fördela ut det.
Grädda i ca 15-20 min och efter halva tiden rör du runt lite.
Ta ut och låt svalna.

Smaksätt sedan efter tycke med torkad frukt/russin/ingefära.

Häll upp i lufttät burk och du har en helt egen Granola
kanske inte helt nyttig med tanke på smöret samt honungen
men tanken är inte att du ska ösa på mängder,
jag tar max 2-3 tsk till yoghurten

2012-01-31
 11:23:32

Dagens träning avklarad

Jag antar att det ligger i svenskens intresse att alltid "trycka ned andra".
Att hoppas på andras misslyckanden då personen själv inte lyckas.
Personen i fråga orkar eller klarar inte av att ha lite självdiciplin.
Men mig rår ni fasiken inte .
Jag har bestämt mig.
Hinder är det du ser när du lyfter blicken från målet, som sagt.

Jag kan meddela att jag fortfarande går på Xtravaganza,
jag behåller min vikt,
jag har ändrat min kosthållning helt.
Jag tränar regelbundet.
Känner mig snyggare än någonsin.

Och inget är så skönt som när jag kört ett styrketräningspass och känner mig helt slut.
Eller konditionsträningen, när det gick så där enkelt som jag aldrig trodde att det skulle göra.
Det är grymt kära vänner.



Vad väntar DU på?
Snör på dig träningsskorna och ta dig till gymmet eller ut på en promenad!
Kommer precis från mitt konditionspass,
och nu känner jag mig full av energi och är laddad för lite jobb!

2012-01-30
 14:16:00

Femme Natural Boost

Jag hittade en ny energidryck på hyllorna i mataffären,
jag gick direkt i säljfällan.
En energidryck enbart för kvinnor, en burk i en rosa underbar färg.
Det som är bra med Femme Natural Boost är att den innehåller inte taurin, inget tillsatt socker/sötningsmedel.

create animated gif

Femme Natural Boost innehåller
juice från grapefrukt, apelsin, citron och lime, acerolajuice och acaifrukt.
Vilket gör att den ska vara proppade med antioxidanter
Sägs vara perfekt efter träningen.
Smaken fastnade jag för.
Så jag får väl pröva om den är så bra efter träning och utvärdera

2012-01-30
 11:49:26

Mysfrukost

Idag var det en riktig mysfrukost,
jag drack Fortnum&Mason te i den finaste rosa tekopp jag äger



Yoghurt med egengjord granola,
oj så gott det var!



Dagen känns så mycket bättre när jag hinner lyxa till frukosten lite.

2012-01-26
 11:44:33

Beställning från H&M


Skor 499:-/ Kofta 199:-/ Byxor 299:-/ Klänning 249:-

Hittade en del intressanta nyheter hos H&M idag,
en beställning med kläderna ovan blev det.
Skorna är helt klart en favorit.
Så jag hoppas de passar när jag får dem.

2012-01-20
 16:57:00

Före och efter



Så såg vårat vardagsrumsbord ut innan helgen som var
här kan ni se lite fler bilder.
Jag har hatat bordet, men tycker ändå det är lagom höjd och storlek.
Så jag köpte lite vit färg och målade om bordet.



Skillnaden blev enorm!
Sjukt snyggt blev det.



snyggt - eller vad säger ni?
Blev i vart fall mer enhetligt i tv-rummet

2012-01-19
 16:30:00

De små detaljerna



Ibland är det detaljerna som gör det.
Köpte ett enkelt band på blomsteraffären som jag knöt runt vasen där den smalnar av.
Helt plötsligt hade jag en ny fin vas

2012-01-19
 12:26:06

Tulpaner och vaxblommor



Nu är det äntligen dags för tulpanens tid!
Tycker det är riktigt stilrent med lite vaxblommor runt buketten



Det enda som är lite besvärligt med tulpaner är att de fortsätter växa,
som ni ser på bilden.
Men samtidigt är det fint.
Bara att hålla efter lite och snitta om samt flytta med vaxblommorna så de omsluter tulpanerna.
Men det har jag inte orkat göra med den här buketten,
den har fått växa fritt och bli lite vildvuxen:)

2012-01-17
 12:32:42

Shiseido - rengöringskräm beställd


Ny tub är på väg mot Hantverksgatan,
har räckt sedan början av september.
Och ännu finns det lite kvar.
Det är riktigt bra får jag säga,
och då har jag dessutom slösat lite extra ibland.

Riktigt effektiv är den,
här kan ni läsa vad jag tycker

2012-01-17
 08:50:10

Eos 600d

Idag anländer den till Hantverksgatan och blir min!




Typiskt att jag jobbar kväll idag,
men nog hinner jag klämma lite på den idag!

2012-01-16
 12:54:36

Sammanfattning av 2011

Januari
Jobb stod högst på listan och jag var glad över att ha fått en förlängning på mitt vikariat. Annars hände inte mycket.

Februari
Älskade T fyllde 30 år, jag överraskade med en resa till London.
Vi hade 30-års fest och firade alla hjärtans dag.
Jobbade mycket extra

Mars
Jag fyllde år och gjorde en helt egen tårta

Fick mina älskade grå converse-skor av T
Planerade inför Londonresan.
Njöt av att AIK spelade underbar hockey och slog ut HV med 4-0 i vunna matcher.
Fick ett trevligt preliminärbesked om skatteåterbäring.
Var handledare för första gången i mitt liv till en sjuksköterskestudent.
Deltog i Earth Hour
Hade hemlängtan
Jobbade mycket nattpass

April
Vår nya säng från Mio var äntligen komplett efter en del strul
Växlade pengar då pundet var lågt
Lämnade blod
Åkte till Göteborg för lite shopping
Piffade upp hemma med mängder av olika tulpanbuketter
Färgade ögonfransarna
Njöt av den tidiga sommaren som kom redan i April.

Vaxade benen för första gången på flera år (på grund av en löjlig rädsla)
Blev irriterad över att de beslutat lägga ned min favorittidning misstänkt
Fastnade för böckerna skrivna av Kristina Ohlsson
Bjöd på påskmiddag
Var på årets första grillning

Maj
Saknade älskade Farmor
Försökte komma igång med träningen
Ordnade med det sista inför London
Shoppade en hel del
Firade att T och jag träffades för 4 år sedan
Blev galen över VM-finalen i hockey
Slog sönder min älskade AIKmugg :(

Var orolig att Grimsvötn skulle förstöra resan till London
Köpte nya arbetsskor

Juni
Besökte London och hade min bästa resa någonsin!

Drack afternoon tea
Hade min första 4-veckors semester betalt - vuxenpoäng!
Var på den lokala festivalen i stan
Njöt av goda rosé vin
Försökte odla jordgubbar på balkongen
Firade midsommar och bjöd vänner på middag
Åkte till Sthlm och bodde på hotell första semesterveckan
Besökte Gröna Lund och njöt av den underbara värmen som kom
Åkte hem till Norrland

Juli
Var hemma i Norrland
Fiskade
Badade
Var ute med båten
Busade med Zigge
Umgicks med älskade pappa
Njöt av semestern helt enkelt
Besökte Åsele Marknad
Började jobba igen
Tog båten över till Danmark och njöt av värmen som var och badade på The Reef

Augusti
Blonderade
håret och fick panik
Blev brunette igen
Bestämde mig för att genomföra en stor förändring, började på Xtravaganza
Började dricka Xtravaganzasoppa
Träning började på allvar
Bestämde mig för att boka en ny resa till London

September
Hade gått ned 8,5 kilo
Fick biljetter till Premier League
Köpte en ny mobil Xperia Ray
Åt endast soppor under hela månaden
Köpte en samsonite aeris i grön färg till T

Oktober
Kom hem från norrland efter en vecka där
Efter 60 dagar på endast soppor och hård träning hade jag gått ned ca 13 kg
Bakade som aldrig förr trots att jag inget åt
Inhandlade nya träningsskor
Tränade som aldrig förr
Fick hem min nya AIK dator
Köpte nya vinterskor
Var riktigt förkyld för första gången på flera år
Sökte vård för knölen jag känt i bröstet ett tag

November
Åkte till London
Såg Premier League fotboll, Arsenal - WBA
Shoppade i London
Strosade runt bland juldekorationer i London och tyckte jag hade time of my life!
Kände mig snyggare och stoltare än någonsin över mig själv
Bakade pepparkakor av egen deg för första gången
Dekorerade inför julen
Närmade mig mitt mål

December
Hade gått ned 18,5 kg och mitt mål var uppfyllt!
Började på LifeTime och satte upp nya mål
Fick besked efter punktionen att knölen i bröstet av ofarlig
Kokade knäck
Följde julkalenderna slaviskt
Slog in paket
Njöt av den underbara tid som december är
Köpte nya kläder till mig själv
Åkte till Orsa för att umgås med släkt och besökte Tomteland
Postade mina egna Vintage julkort
Var och fotograferade mig ihop med älskade T

Klädde julgranen
Jobbade julafton och juldagen
Firade julafton hos T's syster
Åkte hem till älskade Norrland
Firade nyårsafton med älskade pappa!

Favoritköp under året:
Svart Poncho
Västerbottensring
Oversize kavaj
Drömklänning i vitt
Ny väska

Maxiklänning
Maxiklänning

Rosa samsonite resväska
Snygga skor

Xperia ray