2007-11-16
 15:41:07

Sometimes I do nothing

Som idag, jag har ännu inte gjort något av det som jag skrivit.. Redovisningen är avbockad sedan tidigare, men att läsa, köpa armband, och luciaglögg är ännu inte gjort, varför?
Jag fastnade framför Cityakuten - en serie som faller mig i smaken, dock lite mycket relationer men hey, det är på ett sjukhus, en akut.. haha, undra om det är sunt att gilla det? Hur som helst så är det de jag intresserar mig för och därför är det sådant jag tittar på också..

Så hur som helst så tänkte jag försöka få ihop lite värvningar, jag förstår att de flesta redan registrerat sig men ännu finns det en skara som inte gjort det så jag försöker

Gå in här och registrera dig, du får en välkomstpoäng och sedan är det bara till att försöka få ihop lite poäng. När du kommit upp i olika summor får du antingen en biobiljett, eller om du vill ett presentkort. Ja, ni förstår, det är upp till er hur ni vill göra, det finns inga måsten. Det är ni själva som avgör om ni vill få ihop poängen eller om det inte intresserar er så är det bara att gå ur. Och det är kostnadsfritt
2007-11-16
 13:46:37

Dagens måsten

Har nu gjort färdig redovisningen så nu återstår det bara att börja läsa i den kommande boken: utvecklingspsykologiska teorier.. inte det roligaste.. fixa med det paperet och seminariepapret... Men det är en hel vecka kvar tills det ska vara klart, så vad sägs om att börja göra det effektivt, bli klar med det i början av nästa vecka och sedan börja med nästa uppgift osv för då har jag mindre kvar och kanske slipper jag göra något över jul.. HOPPAS HOPPAS HOPPAS... Sak samma, vi får se.

Så det var de fösta måstet, sen ska jag iväg på bolaget och köpa glögg, lucia, med smak av choklad och knäck tror jag. Förra året hann jag inte med, och eftersom jag i vanliga fall inte gillar glögg, men verkligen vill gilla det, så kanske detta är ett alternativ, men gott folk var snabba för förra året gick de som smör i solsken!

Sedan var det tänkt att jag skulle fixa ett armband, men det hinner jag med under helgen. Nä nu ska jag ta en snabbis i boken värld och sedan kanske vi hörs igen:)


Och även idag bjuder jag på en klädbild, jag har blivit smått besatt av det:)
Så i stort sett är detta vad jag ska ha på mig i dag:)



Grå topp: fashionaddicts.com (min är köpt på jc och ser i stort sett likadan ut)
Diesel jeans:
koodos.com (mina köpta på jc för 1099:-, men helt klart värt för de sitter perfect!)
Ulljacka:
shop.hm.com
Adidas superstar:
piperlime.com (mina är köpta på stadium i sthlm)



Jag vill ha snö
2007-11-15
 15:34:46

Julkläder

Har funderat på att ha det här, dock inte de skorna, men vi får se. Gosh, jag är egentligen inte någon modefantast men på polyvore kan du själv fixa ihop passade kläder:)




Klänning: ellos.se
Strumpbyxor: ellos.se
Halsband: ellos.se
Skor £99.00 : oli.co.uk 
2007-11-15
 14:47:31

When you´re gone

Appropå titel, har ni tänk på så många låtar det finns som heter så?

Aja, som ssk-student så finns det inte alltid tid till allt man vill, men gott folk det gäller att prioritera och att orken finns. Lägger jag ned 12 timmar på skolarbete en onsda och torsda så kan jag vara ledig hela helgen - så självklart gör jag det. Än om det för stunden upplevs stressande och så vidare har jag igen det sen. Så resonerar jag. För övrigt är pedagogik otydligt och det är dina tolkningar som avgör.. utifrån vårt upplägg..Tyvärr en kurs som jag inte uppskattar - men ack så viktig!

Idag kommer min älskling hem från södertälje, och för övrigt är så jag så sjukt jäkla lycklig över att han ska följa med hem till norrland över jul.. Jag tror man säger "fira jul ihop"... spännande och samtidigt helt underbart, han ska få en ännu bättre bild om vem jag egentligen är, vars kommer jag ifrån osv..Snart bara en månad kvar till jul, undra vad folk önskar sig i julklapp?

By the way, tänkte hjälpa älsk men det jag orsakat; rent KAOS här hos honom så jag har stor städning idag, och det börjar bli riktigt fint nu igen:) Hans lägenhet är underbart stor och den har POTENTIAL i fall den skulle göras om! Nä nu ska jag fixa ihop juloutfiten så ni får se och sedan bädda rent i sängen.


Baby come home
2007-11-08
 14:58:45

Filosofisk pedagogik

Dålig är jag på att blogga, but hey, bättre sent än aldrig:) Sitter just nu och läser pedagogik kursen, och den har gjort mig galen men nu är jag tillbaka på banan... Haha, jag tror minsann jag är en liten filosof innerst inne trots allt. Kanske en konstruktivist..haha vem vet.. nä jag får återkomma när jag är klar med mitt paper:)


So long
2007-11-07
 23:43:02

To be...

Att vara missanpassad är inte kul... Inga skor passar mig... ge mig världens smalaste ben så jag får de skor jag vill ha