2010-04-20
 11:03:58

Memories and Sunglasses

Idag blir det inte mycket gjort. Måste läsa klart Strokeboken så jag är förberedd
inför föreläsningen på mitt jobb imorgon.
Det känns sjukt jobbigt, då ska jag träffa alla för första gången. Undra vad de ska tycka och
tänka om mig?

Sedan ska jag vika ihop all tvätt sedan igår, och städa som den duktiga hemmafru jag är;)
Är det något jag hatar så är det att städa, men inget ont som för något
gott med sig, för trotsallt så gillar jag att ha det rent och snyggt kring mig.

Sedan ska jag nog hinna med en tur på stan också, spana runt lite.

Har dessutom så mycket planer på vad jag ska hitta på bara pengarna börjar rulla in igen.
Jag har i alla fall planerat in en resa till Sthlm med T i sommar.
Tänkte bo på Globe Hotel, det så mysigt och fint ut. Men vi får se, allt hinner ändra sig innan
det är klart. Jag har inte ens ett schema så vad kan jag planera egentligen?

Nä, nu är det dags att sätta lite fart!

2010-04-19
 10:56:53

Hantverkgatans händigaste tösabit

Kan det vara jag? Jag tror bestämt att det är jag. Överbevisa mig gärna.
Jag är inte sen att ta tillbaka det, men först måste det påståendet våga utmanas;)
Igår var det min cykel som fick känna på min händighet.

Nu är punkteringen som bortglömd, bromsarna är släppta och T är imponerad.
Så imponerad att han dumt nog sa "ja, du skulle minsann klara dig utan en man"
Haha, det var inte smart:P


Annars har jag varit på gymmet, vattnat mina vandrande judar (vilket namn på en
blomma, vem kom på det, varför?!)


Och nu bir det till att ringa min chef och höra vilken tid som gäller på onsdag,
samt när jag får veta hur schemat ser ut framöver!

2010-04-19
 07:55:55

Notice for myself

Idag gäller det att peppa sig själv. Att åka till gymmet nu. För fan jag ska ta mig ned 5 kg, ja jag ska fixa det. PEPP PEPP PEPP.

Fan, så svårt är det inte, du klarar det Ida, även de dagar då det känns motigt.
 För jag vet att du har orken och motivationen.
Kom igen nu, ge inte upp!

Nu vidare till gymmet

2010-04-18
 20:37:47

Musen i mitt hus?

Hej Kära fröken Elsa och Lilla Gullan!

Idag när jag såg dig Gullan, var det kärlek vid första ögonkastet.
Aldrig har jag sett en så gullig liten mus.
Så nu tar jag chansen att övertyga dig att flytta in i vårt lilla hem.
Här skulle du få en central plats, jag skulle ordna dig en säng och en stor ost.
Eller vad du nu önskar dig.
Det får du berätta för mig när du kommer så ska jag ordna det.
För jag vill att du ska trivas och inte göra något utan din vilja, för tänk om det visar
sig att du gillar mjukost istället för ost, ja då har jag ju köpt osten i onödan.
Här skulle du passa perfekt, för vi alla här hemma räknas till gnagarfamiljen.
För jag är AIKare i själen, det behöver du naturligtvis inte vara. Men som AIKare är jag en gnagare.
Så vi kanske har mer gemensamt än du tror.
Så nu hoppas jag det är åt mitt håll, Alingsås, som du vill flytta. Att du, Gullan ska 
hänga upp din väska på en krok i min hall och krypa ned i min soffa och mysa ihop med mig
en söndagskväll och berätta
för mig vem du är, vad du vill och vad du har för drömmar i livet.
Här skulle du bli en i familjen.
Välkommen till Hantverksgatan!



 Tävla du också hos fröken Elsa om denna bedårande mus!

2010-04-18
 20:22:47

Satan vad ont det gör

T åkte på fotbollsträning. Vet ni vad jag gjorde då?
Öppnade spotify och funderade på vilken musik jag villa lyssna på.
Inget kändes passande. Men så slog blixten ned i mig.
Lasse Lindh.

Det är klart att jag ville höra på honom. Det är år och dag sedan. Jag och Lasse Lindh har ett
passionerat kärleksförhållande som går upp och ned.
Ibland känns det som tusen år sedan, och ibland sjunger han sånger för mig varje vaken sekund.
Han är underbart djup och jag har fått för mig att det bara är jag som förstår
det genialiskt djupa i hans texter.

Hur som helst, T åkte. Lasse Lindh på högsta volym (måste passa på medans Lasse Lindh-hatar är borta)
Ida gick igång som en fjortisförälskelse. Jag dansar inombords.
Fan så bra Lasse Lindh är.
Han kan verkligen sätta ord på alla känslor i min kropp.

Lasse och jag vi fortsätter poppa resten av kvällen ihop.
Så är det!

2010-04-15
 07:38:02

Är du riktigt vaken än?

Godmorgon kära vänner! Idag behövs det glada tag och jag behöver leta fram
mitt bättre jag, för gud så trött jag är,
 och trots det så har jag inbillat mig att jag ska vara på gymmet
en timme tidigare än vanligt.
Nu, klockan 8 istället för 9. Ja vi får se hur det går. Lyckas jag kan jag ha flaggan i topp idag.
Vi får väl se hur kaffet påverkar mig, så om tio minuter är jag kanske på topp igen:)
Nä, nu lägger vi på leendet och vaknar till, eller vad säger ni? Solen skiner ju även idag!

Planer för dagen är att åka till gymmet, städa upp lägenheten
plugga på om proppar i hjärnan, subaraknoidalblödningar, hematom och annat som drabbar
hjärnan.
Jag känner mig som en hjärnkirurg när jag läser ibland.
Jag känner mig som Derek Sheperd, eller kanske Meredith Grey.



Nä, lite frukost tillsammans med mina små söta rosor,
det gör mig nog på bättre humör.


Det blir en härlig dag!

2010-04-14
 14:27:51

Sunny Day and a Love Story

Idag skiner solen och jag invigde min nya klänning som jag köpte när
vintern bestämde sig för att stanna kvar några veckor längre än normalt här på södern.
Annars gillar jag att snön finns kvar till påsk. Men jag lever på två ställen
och då ska våren vara här till påsk och i Norrland ska vintern hänga med fram till påsk
så det verkligen känns som att när påsken kommer då kommer våren:)

Hur som, det har hänt mycket på dessa veckor jag varit någon annanstans än att blogga.
Åkta till norrland och hade en underbar påsk.
Kom tillbaka till T. Fick jobb!!! Ja, jag fick ett jobb.
Nu är jag sjuksköterska på riktigt. Strokeavdelning blev det.
Kan bli spännande:)
T. undrade om jag ville bli hans och gav mig en tillfällig ring.
LYCKAN VAR TOTAL!

Sandra kom på besök, vilket var en härlig tid. Sedan inhandlades lite nya glas.
Iittala glas blev det. I två olika blå nyanser tills nya färger kommer in.
De ligger perfekt i handen!


Idag tog jag en tur förbi blomaffären, för ikväll ska jag plantera lite blommor.
Hur det nu ska gå:)
Och då hittade jag en sån fin krukros så den fick följa med hem.
Den gjorde sig perfekt i cult design ljusstaken.


Rosen blev lite högre än jag tänkt mig, men det blir bra nu i sommar.

Nu ropar solen på mig;)