2007-05-30
 13:27:30

SNUS är livet

Inte helt, men en stor del av mitt liv. Har nu hållit upp i en månad om inte lite mer tror jag... och så imorse på väg till skolan tänkte jag; fan asså jag kan inte skriva tentan utan snus.. och jag köpte en dosa och så fort den hamnade under läppen insåg jag hur mycket snus älskar mig och hur mycket jag älskar snus... kärleken är besvarad:P Jag tror inte snus varit så gott som det var idag!


För övrigt imorse när jag skulle sätta på en skiva för att slappna av lite.. gissa vilken låt det blev... Silverchair - Anthem for the year 2000... Tänk att man kan glömma bort sådana goa bitar:P Jag tror jag fått några göteborsord som satt sig på näthinnan:P tur jag åker hem snart så norrländskan kommer tillbaka!



Gött att tentan
är klar
2007-05-30
 13:14:37

Tentan är skriven!

Äntligen, finaly är det över... eller över o över.. men den är skriven och jag kan räkna med en omtenta på fysiologi delen men jag tycker ändå jag gjorde det rätt bra för jag svarade på alla fysiologifrågor trots att jag inte pluggat särskilt mycket på dem. Hur som helst.. njurarna var svårast på anatomidelen och till min förskräckelse så tror jag bara jag lyckas få ihop 5½ eller precis 6 poäng.. men jag är rätt säker på att jag fixade hela anatomidelen!

Ingen är lyckligare än jag just nu!
2007-05-29
 22:20:28

Derbyt igår

Ärligt talat, tifot igår var jävligt snyggt och idiottidningar som AB fattar inget. Jag tycker lätt att AIK hade finast tifo, visst dif hade ett enkelt och stilrent tifo. Men Black armys krävde så mkt mer. Därför vann de tifomatchen utan tvekan.

Se det på:  http://www.svenskafans.com/fantv/player/dev_flash.asp?clip=3256&cat=0&list=all



Derby




Derby


bilder: DN.se


Evigt AIK
2007-05-29
 21:24:19

Sometimes everyone is going away

Känner mig lite deppig, håller på att packa och självklart inser jag att alla kläder inte kommer få plats i väskan. Så vad gör jag? Det är svårt att kunna välja bort kläder.. det är väl en del av min kvinnliga sida;)

Det ser ut som om en orkan dragit igenom här och det är så förbannat mycket jag ska få med mig hem, så jag vet inte hur det här ska gå



Wish me
luck
2007-05-29
 13:27:10

Tenta + packning

Imorgon är det till att skriva tenta. Kommer få en omtenta på fysiologidelen, men så är livet ibland... Så ska jag packa inför att jag åker hem o jobbar. Och det är först nu som jag insett hur mycket det egentligen blev att packa. Jag måste ju ha massor med kläder med mig hem. Herregud jag har flyttat hemifrån på riktigt nu. Aja tur jag har en stor väska så jag får plats med en hel del

Nu blir det till att boka tåget upp till sthlm också. Det är mycket som ska hinnas
2007-05-28
 15:15:13

Jag är oskuld..eller nja egentligen inte

Nä jag är verkligen inte mycket för att vilja kommentera artiklar med stora rubriker som skriker ut "Linda Rosing förstorar brösten IGEN" osv.. Men idag fick jag syn på en artikel om Jordan (hmm, hur många vet vem hon är egentligen?) och den handlade om hennes kommande operationer och henns present till Peter Andre.. Fan grabben var ju rätt snygg när jag var liten.. Men nu, vad har hänt med honom? Hur som helst.. Jordan ska efter sin tredje graviditet förminska brösten (än så länge låter det bra) men göra dem plastigare så bröstvårtorna sticker upp..och förstöra läpparna... För det första, vem fan vill ha bröst som ser plastiga och opererade ut? Är det snyggt?

Och så kom det värsta jag hört... Hennes present till Peter Andre är att operera om sig i fittan (förlåt för mitt grova ord) så att hon blir oskuld igen... hmmm? hur har hon tänkt, ska peter bli överlycklig över att få knulla henne som oskuld och efter fem minuter inse att fan hon är ju inte oskuld för nu vaknade bebisen...

ÄRLIGT TALAT VAD ÄR MENINGEN MED ATT GÖRA SIG OSKULD IGEN? HAHA, jag tror x skulle dö om jag ringde till honom och berättade att älskling, jag har en present till dig, jag ska operera mig så jag blir oskuld.. bra va?... haha, nä jag kommer aldrig förstå
2007-05-24
 12:37:41

Citrondoft

Helt meningslös dag i skolan, var obligatorisk redovisning i människans åldrande. Ja ni kommer väl ihåg att jag läser till sjuksköterska? I min grupp var vi 9 personer, och allt som allt så tog våra redovisningar sammanlagt en timma. Så jag klev upp klockan sju imorse för att gå hemifrån strax innan 9 och en timma senare var jag hemma. Dessa dagar förstår jag mig inte på?

På vägen hem köpte jag en sjukt snygg klänning från Lindex. Lägger ut bild senare när jag fixat fram kort på den:)

Annars kände jag att det var dax att dammsuga o skura min lägenhet, så nu luktar det citron i hela min lägenhet.
Jag avskyr att städa, men när jag väl sätter igång blir jag pedantisk allt ska vara städat och fint. Ingen halvdan städning. Så jag är nog en blandning av pedant och ostädad:P

Älskar lukten efter att det är nyskurat, det känns så fräscht! Någon annan som håller med?

Allingsås i helgen?;)

2007-05-19
 03:32:52

Sweet little Love

Så då sitter jag här ännu en natt, jag borde sovit för flera timmar sedan, men nej. Det finns en person som får mig att sitta vaken och vänta på honom. Han är helt underbar...

Han har de vackraste blå ögon jag någon sin sett. Sån där ljus skarp blå färg, det är lätt bland det vackraste jag sett. Han är söt, han säger en massa vackra saker till mig.. och ja han är en dröm helt enkelt.

Han är ett undantagsfall av alla killar jag någonsin träffat. så är det bara... C var väl det med.. men ja.. det är en annan historia..




How could you
look so fine?
2007-05-18
 16:59:20

Vattenmelon och annat

Idag har jag hunnit med en hel del trots att jag sov till klockan 13 (!!!) tänk så mkt jag hade hunnit om jag inte sovit så länge. Idag när jag skulle iväg o köpa en gurka fick jag syn på alldeles färska meloner, så jäkla gott det är. Connys mamma och jag brukade äta det på sommaren:) saknar den tiden.. Så jag köpte mig en vattenmelon på två kilo, lär jag väl klara mig med över helgen?:)
Hur som helst allt som jag inte hunnit med ännu är att plugga men det kommer snart. Nedan följer mina sysslor för dagen:) 


[x] Handla lite grönsaker + snus
[x] Spana efter doppresent
[x] Städa och dammsuga
[x] Slänga all reklam i tidningsinsamlingen
[x] Avkalka kaffebryggaren
[x] Färga håret
[x] Spana efter kläder i H&M + Beställning
[x] Plugga

Ja jag vet jag har inte pluggat ännu men det blir det nu:P Jag kan alla latinska namn!



Jag ska bli
sjuksköterska

2007-05-17
 02:55:00

Fiskarnas tecken enligt helgon.net

Latinskt namn: Pisces
Styrande planet: Neptunus
Färger: Malva och ljust blågrönt
Element: Vatten

Positiva egenskaper:
* Vänlig och med stor förmåga till empati
* Känslig och fantasifull, ofta konstnärligt lagd
* Kärleksfull romantiker
* Mycket hjälpsam, osjälvisk och beskyddande
* Kan vara mycket djup och filosofisk
* Anpassningsbar

Negativa egenskaper:
* Blir lätt överkänslig
* Så mottaglig för andra att det ofta nästan saknas egna åsikter
* Tar gärna den "lätta" utvägen, ofta svag och lättledd
* Dåligt självförtroende
* Lever gärna i en drömvärld eftersom den riktiga är alltför hård för dem
* Kan verka konturlös och är ofta opraktisk och slarvig

Går bäst ihop med: Oxen, väduren och skorpionen
Går sämst ihop med: Jungfrun, lejonet och skytten
2007-05-15
 14:56:47

It's all up to YOU

Ja jag vet, jag borde inte sitta här. Jag borde plugga. Men vet du? det är så mkt lättare att hitta på saker när man måste plugga. NÄ RYCK UPP DIG NU, du ska klara tentan, sätt dig ned och plugga nu!

Snart kommer söt hem och är säkert riktigt trött.. Ja alltså inte hem till mig. Hem till sig, men då kommer han kanske ut på msn;)



ANATOMI OCH FYSIOLOGI HÄR KOMMER JAG!

(fy vad jag önskar jag kunde det här som flytande vatten)
2007-05-13
 20:25:56

If anyone matters

Just nu känner jag mig redo för den sanna kärleken, jag har varit utan den alldeles för länge. Trodde att jag hittat den. Han var nog inte redo. Men jag vill ha riktig kärlek.. Sann och trogen. Det som är större än något annat. Möta han som får mig att le bara av att tänka på honom. Han som gör att livet känns meningsfullt, underbart och bara så där jävla lätt.

Han som skickar söta sms till mig under dagen och berättar att han saknar mig. Han som är det första och sista jag tänker på innan jag somnar. Någon som jag kan titta på i timmar medan han sover. Han som ruffsar om mitt hår eller drar handen genom håret och sätter det bakom örat innan han kysser mig. Han som inte behöver säga något, våra blickar säger allt som behöver sägas. Han som får mig att stanna upp och le. Han som kan få mig att skaka när han rör min hud. Han som inte ifrågasätter allt utan respekterar och försöker förstå. Han som kan diskutera med mig i timmar om allt möjligt. Han som gör mig knäsvag när han kysser mig. Han som får mig att skratta. Han som jag kan gråta inför. Han som tar fram de bästa sidorna hos mig. Han som jag kan vara mig själv inför. Han som gör att jag försöker bli en bättre människa. Han som gör mig lycklig. Han som jag vill älska och vara med för alltid.

Det är precis vad jag saknar just nu.

Han som jag kan bråka med och ändå kan allt kännas så perfekt. Och jag vet att kärlek inte alls är som på film men jag vill ha en kombination av filmkärlek + kärlek i det verkliga livet. Fan vad jag saknar någon att visa min uppskattning och känslor för. Är det möjligt att han finns?




Kärlek är att kunna hata en sekund
för att sedan förlåta i samma stund
2007-05-10
 17:20:09

Vi som aldrig sa hora

Köpte Ronnie Sandahls debut bok. VI som aldrig sa hora. Jag fullkomligt älskar den mannen, som krönikör och författare.
Den bästa boken jag någonsin läst, starka ord, men så är det. Den var ärlig, den dolde inte sanningen med sköra lögner men framförallt jag läste varje rad som orden i mitt liv. Skillnaden i fråga är att jag är en blandning av Hannes och Wilma. Ja för så tragisk var jag. Jag var på botten i mitt liv, hade stora drömmar om kärleken och framtiden. Sökte frenetiskt efter möjligheter och sanningar som kunde besvara vem jag var o vem som skulle älska mig. Jag sökte kärleken.

Vi som höll deras hår när de kräktes.
Vi som aldrig sa hora.
Vi är också de som aldrig blir deras.

Citat tagit från Vi som aldrig sa Hora 


Jag var inte den som höll någons hår, jag var flickan som kräktes medan någon höll mitt hår.
Festerna bytte bara plats, men en sak var alltid säker, de var fest i stort sett varje helg. Urringade tröjor, tajta jeans och en blick som sökte bekräftelse, någon som kunde älska mig för stunden. Känslan av att vara älskad (för stunden) kom på helgerna, på veckorna sökte jag känslan av smärta. Den dämpande smärtan som tog bort det onda inom mig. Det onda utgjorde i detta fall ett missnöje med mig själv och att jag var så misslyckad att ingen ville älska mig. Sanningen var en annan, jag hade en person som älskade mig mer än någon förmodligen gjort sedan. Jag älskade att vara hans, men inte för länge, det tog fram min sårbara sida. En sida som ingen fick se. Trots att alla såg den djupa förändringen som dolde sig djupt inom mig. Alla drömmar var redan drömda. Det var bara stockholm som kunde rädda mig. För i stockholm fanns det ju någon för alla. Där skulle mitt liv bli bra, jag skulle möta kärleken och göra karriär efter gymnasiet. Jag hade ungefär samma grundtanke som Hannes hade i boken när han tog sin resväska och åkte till Stockholm. I början kunde jag gå stockholms gator i timmar, titta på folk och hoppas att möta någon som sa något till mig. Det skedde aldrig. Jag mötte aldrig min kärlek. Jag valde istället ut en person och lossades älska honom i 1½ år av rädslan för att bli ensam. Rädslan för att jag aldrig skulle bli älskad igen. Att jag bara skulle tyna bort i Sthlm....

Läste i en annan blogg om en tjej som totalsågade boken. Jag förstår att ingen från stockholm eller någon annan storstad kan uppleva samma känsla och inse hur bra boken är. För de har aldrig levt det livet, och kan aldrig förstå det heller. Det är två helt skilda världar med olika utgångspunkter.

2007-05-06
 23:35:11

We will make it

Idag gjorde Lisa mig lycklig. Skrev på msn tidigare idag "Gör mig lycklig"... den enda som gjorde mig lycklig det var hon...Nu undrar ni så klart vad som gjorde mig så lycklig.. Jo så här är det om ca 3 veckor har vi en tenta i anatomi och fysiologi som jag gett upp hoppet om, den känns omöjlig att klara med så skriver hon

"jag har drömt massa mardrömmar som du vet.. men i natt drömde jag att jag köpte champange... vi fixar detta"


Jag/Vi ska bara fixa det - SÅ ÄR DET

Sov gott
I natt ska jag
drömma om
X
2007-05-02
 15:39:51

Better tomorrow?

Skulle väl egentligen berätta om min helt underbara helg i sthlm med sandra (min stjärna) men vem fan orkar. Jag känner mig orkeslös och som om jag skiter i allt med sjuksköterskeplanerna. Jag HATAR anatomi och fysiologi. Njurarna idag gjorde mig helt matt och jag kände att det är  för mkt. Denna kursen får mig att tvivla på om det verkligen är det här jag vill.. det kan man kalla KATASTROF


Jag är inte upplagd för något alls...städa låter till och med intressant....