2011-09-06
 13:11:00

Shiseido Pureness Deep Cleansing Foam


Jag tycker alltid att det är svårt att hitta den perfekta rengöringskrämen för ansiktet.
I våras köpte jag Cleansing milk från Make Up Store.
Jag tyckte det var riktigt bra - i början.
Sedan tyckte jag att den blev sämre med tiden och tog inte bort allt smink.
Så den köper jag aldrig mer trots den goda recenssionen i början.
Var inne på Kicks och frågade om de kunde rekommendera en riktitigt bra produkt.
Tjejen tipsade då om Shiseido - Pureness Deep Cleansing Foam.

Och här talar vi om en mästare av alla rengöringsprodukter jag testat.
Produkten innehåller bakteridödande blå korn som lyfter bort orenheter som täpper till porer och avlägsnar make-up och sebum (talg) som annars kan orsaka acne.


Det känns som en riktigt fet kräm när du trycker ut produkten, och du kan se de blå korna.
Doftar lite tvålkänsla men inte alls på något störande sätt.
I början hade jag svårt att få till en lagom "portion" då jag upptäckte hur löddrande den var.
Arbeta upp löddret i händerna och rengör sedan ansiktet med det.


huden känns den mild och lite svalkande.
De blå korna ger en peelingkänsla men ska inte förväxlas med peelingkorn
då de smälter när du börjar arbeta upp krämen till ett lödder.
Den är riktigt lätt att tvätta av och jag blir inte irriterad i ansiktet.
Upplever inte heller att den är uttorkande på min hud.
Huden känns verkligen rengjord efteråt.

Använder alltid ett rengöringsvatten efteråt,
men nu lämnar det inga spår på bomullsrondellen som det alltid gjort annars.
Shiseido Pureness Deep Cleansing Foam rengör verkligen på djupet och tar bort allt smink!
Ett extra plus är att den är så pass dryg då jag inte behöver överdosera när jag ska rengöra ansiktet

Storlek - 100 ml.
Pris - I butik och på nätet cirka 290:-
(vilket jag anser är ett riktigt bra pris med tanke på hur dryg den är)
Jag kan tips om Donna Beauty där jag köpte min som säljer den endast för 199:- (dessvärre slutsåld just nu)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: