2007-01-03
 23:47:50

Återblick 2006

Ett nytt år och jag tänkte göra en liten resume av mitt faktiskt ganska så händelserika år.

Januari

- Börjar sista terminen på gymnasiet
- Började bli riktigt seriös med Jan (och för första gången, på allvar, komma över Conny)
- Flyttade inofficiellt in hos Sandra o hennes familj
- Solade solarium för första gången i mitt liv som en början på mitt och Sandras nyttigare liv

Februari

- Åkte till torpshammar på övningsvecka med skolan
- Körde ambulans på riktigt med BLÅLJUS (gissa om jag var lycklig;)
- Firade alla hjärtansdag med min älskling
- Dagen efter misstänkte jag att Jan var otrogen med Sandra
- Vilket besannades när jag tog mig in på hennes playahead och det visade sig att de träffats sen vi kom hem från Torpshammar
- Stängde av känslor och all min vänskap
- Drack en flaska vin själv
- Vägde 65 kg. (5 kg lättare)

Mars

- Träffar åter Jan och bor igen hos Sandra, vi säger inte ett ord till varandra
- Hade ångest som jag aldrig tidigare haft
- Fyllde år och hade den bästa födelesdagen någonsin tack vare Sandra och hennes familj
- En massa underbara fester, som fick mig för en stund att glömma det största sveket

April

- Åker hem på påsklov
- Träffar en söt kille på tåget ned till Stockholm
- Vänskapen vinner över kärleken - Sandra och jag lovar att hitta tillbaka till varandra
- Sandra fyller år, vilket vi firar på Sthlm Kök och Bar
- Pappa o Mamma kommer ned på studenskiva
- Studentskiva på undici och jag träffar söta Martin och blir kär för kvällen
- Blir utnämnd till KLASSES BLIXT FRÅN KLAR HIMMEL
- Conny vill träffas igen
- Väger runt 63 kg

Maj

- Börjar bli solbrun av solandet
- Sandra och jag inspireras och bokar en resa till Bulgarien den 7 september
- Hittar studentklänningen
- Träffar Conny för andra gången
- Slutar tänka på Jan
- Har en hel del trevliga utekvällar på bland annat Sthlm Kök och Bar
- Väger runt 60 i mitten av månaden så Sandra och jag börjar på en diet till Studenten

Juni

- Studenten den 8/6 - en av mina lyckligaste dagar
- Fotbolls VM
- Sista natten med mina älskade vänner i Sthlm firades på hirschenkeller
- Flyttade hem till Norrland
- Började jobba
- Conny berättade att han fortfarande älskar mig, vilket han gjort alla dessa år men inte vågat lite på mig tillräckligt mkt.. Mitt hjärta slog allt för fort
- Väger 57 kg

Juli

- Jobbar
- Lycklig men olycklig då jag inte vet riktigt vad jag känner för Conny
- Åselemarknad med Linn o Maria i ett tvåmanna tält kändes det som
- Saknar Conny och Sandra
- Intagningsbesked till Sjuksköterska - tackar nej till platsen i Karlstad

Augusti

- Jobbar en dag
- Åker till Conny i två veckor
- Får 4 röda rosor, en för varje år utan mig och jag är säker på vad jag känner för honom
- Mammas 40års kalas i Sundsvall
- Alla är lite arga för att jag tackade nej till sjuksköterskeplatsen
- Får veta att Emma ska ha barn i Januari
- Köpte en ny mobil; Nokia 6131

September

- Åker till farmor i arvidsjaur
- Åker till Sandra i Stockholm, första gången vi ses sen jag flyttat hem, och gosh så jag saknat henne
- Vi åker en vecka till Bulgarien och har en underbar resa tillsammans. Vi spenderar vår mesta tid på stranden och blir sjukt bruna och snygga för den delen. Hon är min vän för alltid, utan den tjejen är vänskap meningslöst.
- Det första jag gör när jag landar på Arlanda är att ta flyget till Göteborg för att träffa Conny
- Åker på arbetsintervju i Mölndal
- Får jobbet bara jag skaffat bostad i Göteborg
- Moderaterna vinner valet


Oktober

- Jobbar en helg på sjukhemmet
- Firar mammas födelsedag på riktigt
- Tappar min älskade mössa jag fick av Magnus
- Åker till Conny
- Anmäler mig till arbetsförmedlingen och skickar in en ansökan till sjusköterskeutbildningen
- Nervös över fotbollen, AIK har alla möjligheter att ta SM-GULDET
- Kort sagt en ganska tråkig månad

November

- Sörjer det missade SM-guldet
- Börjar jobba sjukt mkt på sjukhemmet, anställs som vikarie men jobbar heltid
- En månad utan Conny
- Ger upp hoppet om en bostad i Göteborg och likaså jobbet i Mölndal
- En jävligt lång och tråkig månad

December

- Fortsätter jobba heltid på sjukhemmet
- Träffar Angelica för första gången på länge
- Åker till storforsen och bor på hotell med släkt på mammas sida
- Två månader utan Conny
- Får antagningsbesked, kommer in på Sjuksköterskeutb. i Vänersborg - tackar JA
- Får lägenhet m.m
- Hittar min älskade mössa jag fick av Magnus ute i snön
- Avskriver mig från arbetsförmedlingen
- Jobbar jul och Nyår
- Får en jävligt bra lön
- Skickar in ansökan om lån och bostadsbidrag.. Jag får svar angående lånen vilket godkänns.
- Firar nyårsafton efter jag slutat jobba halv 9 på kvällen och önskar Conny var här


Ett jävligt bra första halvår som blir ett ganska tråkigt sista halvår

Men nu har ett nytt år börjat med nya utmaningar som jag ser fram emot och detta året ska absolut inte få bli sämre.. Till att börja med så flyttar jag till vänersborg den 8 januari. Och Conny och mitt förhållande kommer börja kännas mer seriöst vilket vi båda vill...

Så God fortsättning så lovar jag er återigen att skärpa mig på bloggfronten!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: