2007-09-01
 11:01:42

Allsvenskan

Innan promenaden måste jag bara tippa veckans omgång av allsvenskan, hade ju tippat för två omgångar framåt men det kändes så lång dit så jag tippar nu igen;)


Som ni vet så består guldstriden (enligt min mening) av 5 lag; Elfsborg, IFK Göteborg, Djurgården, Halmstad, AIK.

Kommande omgång

Kalmar - Halmstad.... 1 X 2
IFK - BP.... 1 X 2
Hammarby - AIK.... 1 X 2
Helsingborg - Djurgården... 1 X 2 
Gefle - Elfsborg.... 1 X 2

Nu vet jag att jag tippat emot mig själv i Helsingborg - DIF sedan tidigare inlägg och det skulle förändra utgångsläget helt, men sådant kan man inte haka upp sig på.. Att DIF tappat poäng skulle bara vara positivt. Jag vågar inte vara så iskall i frågan om derbyt så jag garderar mig i den matchen den här gången, men av hela mitt hjärta hoppas jag att AIK tar tre poäng mot bajen. Vi får se, på måndag,

Tidigare har jag garderat matchen mot djurgården, men jag känner på mig att AIK kommer tappa någon poäng i ett av derbyna och förlorar dom mot Helsingborg och AIK vinner mot bajen så kommer Djurgården vara revanshsugna och vilja ta tre poäng.

Årens 1 derbymatcher resultat;
AIK - Bajen...1-0 (Bajen kommer vara sugna på att ta 3 poäng av AIK i den kommande matchen bara för att AIK vann tidigare mötet)

AIK - DIF...1-3 (AIK kommer göra allt för att slippa en sådan förnedring igen)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: