2007-09-24
 13:20:47

Derbyfeber

Så är det bara, fy fan så nervös jag är och allt jag kan tänka på är att klockan ska bli 20.00 så matchen börjar.. fast egentligen vill jag inte att den ska börja, för vem i helvete vet vad matchen ska sluta? Det kan bli mitt livs största sorg...

Fast mest av allt önskar jag att ja befann mig i Stockholm och skulle åka ut till Solna vid 18.30 och ta plats på Råsunda, verkliga livets himel (förutom T's säng)...

Och ja, jag säger som alla andra men det här är fan i mig det mäktigaste derbyt som spelats under hela min livstid, SM-guldet i all sin heder, men så mycket mer står på spel, heder, ära, "mästare av stockholm" osv.. YOU NAME IT!

Dessvärre tror jag inte derbyt i sig kommer bli världens fest, det kommer kantas av en massa skit, vi ser ju bara hur det börjat... visst några grävde gropar på kakis... MEN VAD I HELVETE ÄR DET MED FOLK? Hur kan man slänga in en rökfackla till mina älskade argentinares trapphus.. Jag menar, visst det kunde inte börjat brinna, men det finns ju fler som bor där.. kanske barnfamiljer.. TRAUMA?!

Äh skit samma, i mina ögon kommer det bli en fest och jag kommer dö av nervositet och sedan efter matchen förmodligen gråta.. Ja - gråta - utan tvekan. Den stora frågan är bara om det är glädjetårar eller något annat...

Snälla se till så tiden går fort och låt mig få se AIK ta tre poäng (men mitt tips blir oavgjort) och ett STORT kliv framåt i guldtåget...


EVIGT AIK



Vila aldrig...
Sluta aldrig...
HATA dif



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: