2011-04-20
 15:52:53

Tvättstugan - upplagt för bråk

Idag har dagen spenderats i tvättstugan.
Tvättberget är snart borta för den här gången.
Undra varför det alltid är jag som råkar ut för att tvätta numera?
T får därför vika ihop den (det brukar inte hända så mycket så det slutar med att även jag gör det).
Små irritationsmoment är detta.
Men jag försöker undvika att skapa bråk över en sådan trivial sak.
Meningslöst bråk avskyr jag.

Men det som stör mig mest är när grannarna står och hänger utanför tvättstugan med frågor som
"du har bara den här maskinen kvar, VA?"
"Du är klar nu, VA?"
Min tvättid tar slut klockan 17 och jag kommer använda mig av hela tiden.
Så jag har en maskin kvar.
Svaret från grannen är då
"Jaha, jag brukar aldrig använda min tid helt ut, det var synd då hinner jag inte tvätta idag.."
Muttrande vänder hon iväg.

Jaha? ska det vara mitt problem tänker jag.
Det var du som bokade in den sena kvällstiden.
I rent vredesmod plockar jag ihop en extra tvättrunda så att tvätttiden kommer avslutas prick klockan 17.
Ja ibland tappar jag tålamodet totalt och blir som en barnrumpa


Amanda
PUBLICERAT: 2011-04-20, 16:25:18 | URL: http://beautylifestyle.blogg.se/

Sv; Tack så jättemycket! :) Nej, jag hade inte heller tackat nej till det. :D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: