2011-08-18
 10:51:00

☆PRET A MANGER☆

Med risk att bli tjatig så fortsätter jag på London-temat i ett sista inlägg för ett tag framöver.
I våra försök att hitta de bästa frukoststället i London provade vi Starbucks.
Starbucks gillar jag när man ska dricka kaffe.
Vi provade The Wolseley, och där kan du äta riktigt god frukost (ibland ihop med kändisar)
men räkna med att frukosten kostar minst 200 kronor per person. Lyxigt och riktigt bra mat serverades där!

Men så sprang vi på ☆PRET A MANGER☆,
de finns lite här och var i London.
De serverar "naturlig mat" och de undviker kemikalier, tillsatser och konserveringsmedel.

De sparar ingen mat över natten utan de gör nya smörgåsar varje dag i sina butiker



De hade mängder av olika smörgåsar att välja på, utöver det fanns det
Baguettes
Sallad wraps
Croissants
Yoghurt
Gröt

Kalla och varma drycker
och mycket mycket mer eftersom de inte säljer bara frukost.

Deras egna kolsyrat vatten hade först en bismak som jag inte gillade,
men när jag druckit halva så insåg jag att den smakade riktigt naturligt.
Den annorlunda smaken kan bero på att även den är lika naturligt gjord
och innehåller inga konstiga ingredienser.

Sedan gillar jag den söta texten som står på precis allt som går att köpa där.
Som på servetten ovan.
Pure Pret Apple stod de om hur fräsch och naturlig deras dryck var
och allt avslutades med en sista rolig mening.
Baguetten låg i en påse där det stod Old Crinky Bag.
Självklart var den inte gammal utan återvunnen;)
Sedan stod det om deras arbete där deras motto är att inte sälja mat med bäst före datum
utan som sagt Made Today - Gone Today.



Så mitt tips är att äta er frukost eller lunch där.
Varför inte köpa med er och ta en picknick i Hyde Park.
PRET A MANGER☆ ligger lite här och var,
men om ni tar t-banan till Marble Arch station så ligger det ett precis i närheten,
Hyde Park ser ni även därifrån, dessutom ligger Primark bara ett stenkast bort med;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: