2011-08-17
 16:24:00

Smink från E.L.F

I juni skrev jag om min E.L.F beställning
men har ännu inte hunnit få ihop ett inlägg om vad jag tycker om produkterna.

Liquid Eyeliner - Håller minst samma kvalitet som de på H&M, gillar penseln och att den inte känns allt för "vattnig". Är lättapplicerad.

Brightening Eye Color i tre olika färger (Pretty n Pink, Butternut, Nouveau Neutrals) - De får lite blandat betyg, färgerna är riktigt fina. Men vissa är lite pigmentfattiga (Särskilt i Pretty n Pink). Butternut älskar jag och den är riktigt bra i färgerna, perfekt för att skapa en naturlig look. Lättapplicerade, men kan rekommendera att använda en bra bas under för att förhindra att de ska "klumpa" ihop sig under dagen

Mineral Starter Kits - I love it! Den innehåller concealer, foundation, blush, Total Face Brush, Bronzing Brush
och allt ligger i ett Canvas Case. Den ger ett naturligt utseende och är riktigt lättapplicerad. Total Face Brush är en riktigt trots det billiga priset. Köp och jag lovar att ni inte kommer bli besvikna. Kan vara lite svårt att veta vilken färg som man ska välja, men jag köpte först en mineralfoundation för att se om det var "min" färg innan jag beställde Starters kits.

Lengthening and Volumising Mascara (Black) - Riktigt lättapplicerad och blir inte klumpig. Håller hela dagen! Kan behöva jobbas lite extra med för att få fylligheten i fransarna

Natural Radiance Blusher (Innocent) - Riktigt fin färg, men känns kompakt. Trots det väldigt lättapplicerad och ger ett riktigt fin skimmer. Ett minus är att jag tycker den är svår att öppna.

Hypershine lip gloss (Fairy)- Ger inte riktigt samma färg som "förpackningen visar", lättapplicerad (du får vrida ganska många varv första gången du använder den). Jag gillar den inte då den känns alldeles för klibbig på läpparna, men det gör dock att den sitter riktigt bra under dagen.

Eyebrow Treat and Tame - Innehåller växtstimulerande vitaminer som får ögonbrynen att växa snabbare och bli fylligare. Mascaraborsten till ögonbrynen är riktigt bra och jag gillar hur färgen appliceras på. Dessvärre tog jag en för ljus färg så det blir inte alls snyggt. "Treat" borsten gillar jag och använder riktigt ofta, ibland bara för att hålla ögonbrynen "på plats", sedan vet jag inte om gonbrynen växer så mycket snabbare? Men jag gillar den och kommer beställa en ny i en mer passande färg.

Clarifying pressed powder - Ytterligare en produkt som jag verkligen älskar. Jämnar ut hudtonen riktigt bra. Paden som följer med kan ge ett ojämnt resultat, har använt en puderborste och det blir riktigt bra.

Under Eye Concealer & Highlighter - Ytterligare en favorit. Den är tunn och lättapplicerad. Higlighter behöver inte så mycket av för att den ska göra sitt jobb. Ljusar upp bra och ger ett fint skimmer utan att bli glittrig.

Warm Bronzer - För 36 kronor så får du en dosa som ser ut att kosta betydligt mer med en inbyggd spegel och fyra nyanser. Ger ett riktigt snyggt skimmer och passar solbrännan perfekt! Även denna är en favorit.

Mineral Eyeshadow (Golden) - Appliceras väldigt lätt och ger ett riktigt fint skimmer.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: