2011-06-17
 12:40:30

Jag är ledig - ge mig sol!

Tänkte ta mig ned till stan. Staden bjuder i helgen på "festival".
Marknad. Tivoli. Langos. Öl. The Moniker. Sockervadd och så vidare.
Det brukar vara kasst, men alltid lika roligt att gå några varv och titta.
Sedan till bolaget och köpa lite gott rosé vin.
Jag ska ikväll njuta av ett glas på balkongen.
Nu är jag fixad och klar.
Klänning, sandaler och allt vad som tas på när det är sommar.
Öppnar dörren och tar fram nyckeln och låser upp cykeln.
Vad händer då?
Himlen öppnar sig och regnet öser ned.
Skynda in.
Byter kläder.
Tittar ut - regnet är borta - knappt några spår lämnar regnet efter sig.
Solen börjar titta fram.
Va fan är det här?
Jag är ledig en vecka - ge mig sol och håll regnet borta!
Ska jag chansa eller ska jag ta paraplyt med mig?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: