2011-05-20
 13:04:16

Nagellackshysteri

Nagellackshysterin fortsätter, nu senast hittade jag ett illgrönt nagellack på Lindex.
Lumene Natural Code no. 12 - Go Crazy.

Besvikelsen är stor. Första lagret som jag målade på gav ett svagt nästan genomskinligt skimmer.
Tendensen till grönt var minimalt
Efter fyra lager har jag nästan uppnått den gröna färgen som jag är ute efter.
Trots fyra lager så lyser nageln igenom lacket.
Kasst säger jag.
Mina naglar fick inte alls Go Crazy.

Några fördelar hade nagellacket.
Det är lättapplicerat och lämnar inga penseldrag.
Torkar snabbt.
Lagom storlek på flaskan.
Men ska jag behöva måla 4-5 lager för att uppnå den gröna färgen så räcker det inte länge.

Tillägg:
Inte nog med det jag redan skrivit. Nu innan jag skulle till jobbet så skulle jag ta bort lacket.
Trots baslack först så har nagellacket missfärgat min nagel.
Första och sista gånget jag använder det här nagellacket.


Louise Ewing
PUBLICERAT: 2011-05-20, 13:35:22 | URL: http://louiseewing.blogg.se/

Va synd att det inte blev som önskat! Men jag tycker att det ser coolt ut, iallfall på bild :)


Diana
PUBLICERAT: 2011-05-20, 14:18:35 | URL: http://www.bejbie.se

Tycker allt för många nagellack är sådär :( Man ser en snygg färg, men det krävs hur många lager som helst för att det ska bli den färgen, eller så lossnar nagellacket :( Hoppas det kommer nåt nytt bra märke som är lite bättre än dom som finns :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: