2011-05-08
 21:37:00

Smyghöjd eller smygtitt - välj själv

kakelplattorna över diskbänken sitter dessa söta små recept.
Köttbullarna är en klassiker här hemma redan och T älskar när jag gör dem utifrån det receptet.
Finns att hitta lite överallt på nätet, nu senast såg jag att de kommit kakrecept.
Eller hos välsorterade färghandlare.

Nästa punkt att ta upp är en sak som irriterat mig något sjukt mycket.
Ibland när jag tittar in på vissa bloggar har jag lagt märke till att de skriver Sneek Peak.
Visst tänkte jag, ibland kan man skriva fel.
Nu har jag insett att det är mer rätt att skriva Sneek Peak,
till och med stora klädföretag t.ex. BikBok skriver Sneek Peak.
Så nu kära bloggläsare ska jag ge er en engelska lektion.
Sneek Peak betyder smyghöjd, vad f*n menas med det?
Smyghöjd i köket?
Nä det rimmar illa,
Smygtitt på engelska blir Sneek Peek.
Nu startar vi en bloggrevolt och får bort det jäkla ordet som jag stört mig på så länge.
Sneek Peak ut in med Sneek Peek.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: