2011-08-16
 14:21:00

Emirates Stadium Tours

Dags att göra det jag skulle gjort för länge sedan,
visa lite mer från våran resa till London i början av juni!

T hade ett önskemål när vi åkte till London och det var att besöka Emirates Stadium.
När vi var i London var säsongen över och då fanns inte så mycket att välja på
mer än att gå på en guidad visning inne på arenan.
Pris £15/person.
Helt klar värt pengarna.
Är man intresserad av fotboll och då framförallt Arsenal är det ett måste att boka in
Emirates Stadium Tours.
Själv håller jag absolut inte på Arsenal men tyckte att det var riktigt maffigt att gå runt inne på arenan.
Se hur enormt stora arenor som finns i England, jämfört med Sverige.
Att se hur stort arrangemang det finns runt en sådan "stor" klubb.
Häftigt är bara ordet.
Allt som jag sett på TV när matcher visats, just där befann jag mig då.
Självklart fick vi besöka omklädningsrum, gå genom spelartunneln, sitta på "bänken", pressrummet samt göra ett besök på de dyraste platserna.
För den som var intresserad kostade platserna allt som allt £100.000/säsong.
ingick, förutom matchbiljett, dryck och måltid också.
Dessuom var platserna som små skinnfåtöljer med ditt namn på
Sjukt vilka summor!


I priset ingick även inträdet till Arsenal Museum också.
Även det var intressant (trots från min sida noll intresse för Arsenal).
Är du på besök i London så tycker jag absolut att ni ska besöka Emirates Stadium.

Nästa gång hoppas jag att ett besök på Old Trafford kan bli möjligt!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: