2011-06-11
 21:40:49

Romantisk tårta

Efter lite inspiration från Ehmsii bestämde jag mig idag för att fixa en tårta inför vårt finbesök i eftermiddag.
Smidigt som bara den var det och tårtan blev underbart god.
T och jag bestämde att det får göras om till midsommar.

bilden längst upp till vänster är inte ketchup, det är puré gjord på jordgubbar;)

Jag älskade färgerna på tårtan.
Rosa och vitt.
Romantiskt och somrigt.

Vad tycker ni - bagare kanske skulle bli mitt nya yrke?
receptet hittar ni här
Det stod lite dumt skrivet i receptet
"1 st färdigköpt sockerkaksbotten, skiva"
Det tog sin tid, men jag fattar det som så att det är en skiva av tårtbottnen som ska användas och inte hela.
Det blev alldeles perfekt med en "tårtbottensskiva" enligt mig.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: